• Informations/Contact [EN]

BEZGLASNE INVENCIJE ANTUN AUGUSTINČIĆ / BOŽIDAR PEJKOVIĆ

bezglasne invencije1

Čast nam je i zadovoljstvo najaviti da će se u četvrtak, 7. rujna 2017. godine u 20 sati, u Galeriji Emanuel Vidović na Poljani kraljice Jelene 4 u Splitu otvoriti izložba „BEZGLASNE INVENCIJE – ANTUN AUGUSTINČIĆ / BOŽIDAR PEJKOVIĆ“. Organizatori izložbe su Muzej grada Splita i Muzeji Hrvatskog zagorja – Galerija Antuna Augustinčića, a kustosica izložbe Nela Žižić. U sklopu svečanosti otvorenja nastupit će gitaristice Antonija Škorput i Sara Šimetin s Bachovim invencijama.
Izložba koja će biti postavljena od 7. rujna do 15. listopada 2017. godine plod je suradnje između Muzeja Hrvatskog zagorja – Galerije Antuna Augustinčića iz Klanjca i Muzeja grada Splita – Galerije Emanuel Vidović. Ona uključuje djela Antuna Augustinčića i Božidara Pejkovića, a s njom je Galerija Antun Augustinčić 2006. godine sudjelovala u 11. muzejskoj edukativnoj akciji Zvuk… Ton… Glas.
Antun Augustinčić na izložbi je predstavljen sa sedamnaest skulptura iz fundusa Galerije u Klanjcu. Iako su birane isključivo u skladu s temom (glazba, aktovi i torza), uspijevaju ga predstaviti ne samo kao majstora intimne plastike, napose ženskih aktova i torza, nego i kao vrsnog portretista (Portret Zlatka Balokovića, 1967. i Portret Josipa Kanižaja, 1976.) te podsjetiti kako se radi o jednom od najvećih hrvatskih kipara 20. stoljeća (Petrica Kerempuh, 1973., dio Spomenika Seljačkoj buni i Matiji Gupcu u Gornjoj Stubici).
Autor izložbe Božidar Pejković polazi od skulptura Antuna Augustinčića i komentira ih vlastitim radovima kojima uspostavlja vezu između skulpture kao vizualne i glazbe kao auditivne umjetnosti, a s namjerom da potakne promatrača na promišljanje glazbenih i likovnih fenomena i njihovih međuodnosa. Tako se gitara, najčešći motiv Augustinčićevih skulptura na temu glazbe, transformira u akt i torzo, dvije gitare oprostoruju glazbene pojmove dvoglasja i unisonosti, a komponibilna skulptura No. 13 poziva publiku na učešće u vizualizaciji elemenata glazbe kao što su dinamika, intervali i akordi. Bezglasne invencije ukazuju se kao pomno zamišljen konceptualni univerzum u kojem su svi dijelovi povezani gustom mrežom istančanih formalnih i sadržajnih veza.