• Informations/Contact [EN]

Objavljujemo potpuni tekst demantija ravnateljice Muzeja grada Splita. U kurzivu se nalazi dio demantija koji je Slobodna Dalmacija izostavila 07. 03. 2017., str. 29.

Predmet: Očitovanje na novinarske članke Slobodna Dalmacija dne. 24.02.2017. godine, str.27. i Slobodna Dalmacija dne.28.02.2017. godine, str.36. – dostavlja se

Čitav niz godina netko, a danas neki u Muzeju grada Splita se bave pisanjem anonimnih pisama. Anonimna pisma su poslana iz ovog Muzeja najmanje protiv dva ravnatelja, upućenih gradskim vijećnicima, lokalnoj i državnoj vlasti,  pa sam tako na red došla i ja.

Drugim riječima, pisci navedenih pisma nisu usmjerena na rad pojedinca ili ustanove, nego na „rad“ odnosno nerad onih koji imaju dovoljno vremena, nemorala i svega drugog što je potrebno da bi pisali potpuno neutemeljena anonimna pisma. Zastrašujuće je kakvu lavinu negativnih komentara mogu povući takva zlonamjerna  i klevetnička anonimna pisma, a koliko malo pažnje izaziva kvalitetan rad potpisan punim imenom i prezimenom.

Željela bih  Vas izvijestiti kako je u Muzeju grada Splita pri kraju neovisna financijska revizija koju sam  bila prisiljena angažirati zbog problema  u radu računovodstva što se odnosi na inicirane probleme od strane te službe, a odnosi se na račune i naplatu. Naime, nekoliko mjeseci nakon mog dolaska u Muzej na vidjelo su počeli izlaziti  problemi vezano za izdavanje računa, nestancima vaučera i računa, naplatom vaučera, storniranjem računa agencijama bez ikakve dokumentacije, što je bio razlogom pozivanja neovisne revizijske kuće.

Što zapravo znači mobbing? Prema autorima anonimnog pisma mobbing je: ravnateljičina nastojanja u sprječavanju višesatnog sjedenja po kafićima, šetanja po Rivi- sa psom ili bez njega, a sve tijekom radnog vremena. Pitanje je samo-mobbing od strane koga?, pa ravnateljice, naravno! Da li potreba reguliranja kontrole ulazaka i izlazaka zaposlenika putem elektronskog uređaja kako bi se izbjeglo samovoljno dolaženje i odlaženje tijekom radnog vremena predstavlja mobbing?  Da, od strane ravnateljice i poreznih obveznika! Da li je traženje ravnateljice da poslovi koji su prema opisa poslova povjereni određenom zaposleniku budu gotovi u dogovoreno vrijeme također  mobbing?-da, od strane  ravnateljice i svih onih zaposlenika koji svakodnevno marljivo i pravovremeno obavljaju povjerene poslove. Iz svega navedenog, potpuno je jasno tko su ovdje žrtve mobbinga.

Simptomatično je „ kako se zaposleni muzealci i stručnjaci izvan Muzeja pitaju što je postavom ove važne institucije u kojem građa 20. stoljeća gotovo uopće ne postoji, pa ispada da je Split iz 19. uletio ravno u 21. stoljeće.“ ( cit. Slobodna Dalmacija članak E.V.). Naravno, pa upravo su nepotpisani tvorci anonimnog pisma svim silama više mjeseci kočili rad na izmjenama stalnog postava, a čija izmjena je dio  Plana rada predanog natječajnoj komisiji za izbor ravnatelja MGS od strane Narcise Bolšec Ferri. Svi oni koji posjećuju muzeje u Splitu, Zagrebu, Sinju, Ljubljani, Vukovaru, Trstu, Londonu, Rimu itd. znaju kako muzejski posao kao i svi drugi poslovi svakim danom napreduje i prati društvene promjene. U ovo vrijeme  trendovi vodećih institucija na visokostručnim temeljima ponudili su svoja istraživanja na popularan način. Što to znači? Kako ljudima na nezaboravan način reći da se u vrijeme neposredno prije i za vrijeme  Prvog svjetskog rata u Dalmaciji i Splitu pilo kiselo vino – pa im ponuditi kiselo vino; kako ljudima pokazati samo djelić istraživanja čemu je sve služila Papalićeva palača, te izvjesiti rekonstrukciju povijesne table koja je visjela na Papalićevoj palači s natpisom KRČMA J. Laura…… Upravo to se u svijetu zove živi muzej, i  upravo je to popularan način predstavljanja povijesnih istraživanja.

Muzej grada Splita, odnosno njegova ravnateljica kao odgovorna osoba institucije, upravlja stalnim postavom u Papalićevoj palači (Galerija Priska i Galerija Dioklecijan koje služe za povremene izložbe), Galerijom Emanuel Vidović, Srednjovjekovnim vojnim ophodom na sjevernim Dioklecijanovim zidom, Jugoistočnom Dioklecijanovom kulom, Supstrukcijama Dioklecijanove palače te Mletačkom kulom (nije u funkciji za posjetitelje). Da li mislite da se to može raditi u okviru osmosatnog radnog vremena i bez tajnika? Ako tako mislite, pogriješili ste!

Znate koji je moj najveći krimen? To je nešto na što nitko od nas ne može utjecati,  to su moje godine! 67! U svojih 67 godina života i puno puno puno profesionalnog truda uspjela sam i sama biti zadovoljna. Što znači kad je jedan muzealac zadovoljan? To znači da puno radi, nema vremena za glupiranje, nikada ali baš nikada ne piše anonimna pisma. Ako stoji na čelu institucije nastoji svojim entuzijazmom povući ostale kolege i ima rezultate kao ja!

Financijska revizija, inspekcija rada, te nadzor nad zakonitošću akata (sve adrese na koje je poslano anonimno pismo) čiji su izvješća odnosno nalazi u tijeku će pokazati u kakvoj je stanju Muzej grada Splita.

Ovom prigodom ističem samo nekoliko značajnih projekata i podataka u svezi mog rada na čelu Muzeja grada Splita.

Izložbe kao multimedijalni i interaktivni projekti koje su predstavljene nastoje imati sve parametre današnjeg vremena: zvuk, okus, opip, nepce.

Tako smo u Noći muzeja 2017. godine na vratima Papalićeve palače dočekivani od Dmine Papalića i Marka Marulića, dok je uz predstavljanje Kanconjera Dujma Mikačića Pjesme za Anticu uz klasičnog predstavljača Luku Paljetka, uvodnu pjesmu otpjevao S. Kokoškov, stihove recitirao T. Jurkić, a pjesmu Čežnja D. Mikačića uglazbio, odsvirao i otpjevao Darko Matičević.

U Galeriji Emanuel Vidović odnosno njegovom ateljeu dočekao nas je slikajući  Emanuel Vidović kojeg je utjelovio njegov praunuk M. Čulić.

Noć muzeja 2016. godine smo otvorili odajući dužno poštovanje našim umirovljenicima i donatorima. Pritom su naši kustosi predstavili svaki po jedan donirani premet. U Galeriji Dioklecijan održana je izložba autorice Vesne Ivanović Stine, doke je u Galeriji Emanuel Vidović predstavljena izložba splitskog fotografa Veljka Vidovića. U Supstrukcijama Dioklecijanove palače predstavljen je multimedijalni interaktivni autorski projekt U potrazi za blagom cara Dioklecijana s Indijanom Jones i Larom Croft.

Muzej grada Splita je u Noći muzeja 2016. godine imao 11270 posjetitelja i ove 2017. godine 7043 posjetitelja, te smo u samom vrhu  po broju posjetitelja svih muzejsko-galerijskih ustanova na području Republike Hrvatske.

Muzej grada Splita sa Memorijalnom galerijom Emanuel Vidović je gostovao u Mostaru, u Hrvatskom domu hercega Stjepana  Kosače u Galeriji Katarina Kosača s izložbom Emanuel Vidović.

U suradnji sa Vino like od lipnja do listopada svake srijede otvara se Krčma Laura na istom mjestu na kojem radila  u prvoj polovici prošlog stoljeća, kojom prigodom se predstavljaju mali vinari Dalmacije, a svatko od posjetitelja Krčme Laure može  naučiti što je sve potrebno za određenu sortu vrhunskog vina. kakvo podneblje, klimu treba vino.

Zbog interesa posjetitelja produženo je ljetno  radno vrijeme  do 22 sata u svim našim objektima.

Želim napomenuti da me nakon tiskovne konferencije održane u Sjeverozapadnoj Dioklecijanovoj kuli dana  16.09.2015.godine nitko iz medija SD  nije zvao, niti elektronskom poštom zatražio informaciju o radu Muzeja pa se slijedom toga nisam ni mogla javiti na navodne novinarske upite.

Za sva eventualna pitanja stojim Vam na raspolaganju!

S poštovanjem,

Ravnateljica Narcisa Bolšec Ferri